Love with an expiration date

Jeg er så småt begyndt at falde til her og hverdagene er allerede begyndt at blive rutine. Der er selvfølgelig stadig mange nye indtryk, men de er ikke helt lige så ekstreme som de første par dage. Jeg kan allerede mærke at børnene er ved at vænne sig til mig og de er ikke helt så mistroiske som de var den første dag. Men jeg har en smule svært ved at kommunikere med dem, så når de snakker til mig, enten gentager jeg hvad de siger, nikker eller ryster på hovedet. Det virker udmærket, for efter de har fået bare lidt respons, snakker de bare videre.
I går aftes var mig Nathalia og Isabella nede af den gade som Esben havde vist os. Planen var egentlig at få shoppet lidt, men surprise, intet af det tøj de sælger her, findes i min størrelse! Så det eneste jeg fik købt var noget ansigtsrens, hvilket jeg virkelig også har haft brug for. Jeg ved ikke om det er fordi luften er tør her, men både mit hår og ansigt er total udtørret.
Jeg har virkelig meget fritid her og derfor masser af tid til at tænke. Det her har ikke rigtig noget med Kina at gøre, men jeg kom til at tænke på mit kærlighedsmønster. Nærmest alle de gange jeg har været ude at rejse uden mine forældre, er jeg enten rejst fra en i Danmark eller kommet hjem head over heels in love og heartbroken fordi jeg har skulle rejse fra nogen jeg har mødt.

2005, Atlanta, USA: Trevor
2007, Saint Raphäel, Frankrig: Antoine
2008, Danmark: Oskar
2009, Buffalo, USA: Paul
2010, Buffalo, USA: Paul…. igen.
2012, Oxford, England: Elliott
2013, Danmark: Lasse

Jeg ved ikke, om det er fordi jeg har en tendens til at over analysere alt, men jeg føler lidt et mønster her. Jeg kan åbenbart kun blive forelsket, når jeg ved det har en udløbsdato.. Jeg ved ikke om det er fordi jeg forventer en form for kærlighed, der kan holde til alt, men indtil videre har ingen holdt til det. Eller måske er det en form for sikkerhedsnet, jeg laver for mig selv, så jeg er sikker på jeg vil kunne flygte, inden jeg ryger for langt ind. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om jeg denne gang, endelig kan ændre mit mønster eller om jeg i sidste ende alligevel vil rejse fra nogen? Mange distancere sig selv følelsesmæssigt, for at undgå at blive såret, men jeg.. jeg flygter simpelthen fysisk fra kærlighed. Det er fandeme fuckt up.

Love, Cleo

5 2 14 12 11 104897631

2 thoughts on “Love with an expiration date

Leave a Reply

