Might as well shut up

Vejret er seriøst mærkeligt her. Når jeg vågner om morgenen, er her hundekoldt og jeg pakker mig ind i halstørklæder og varme trøjer inden jeg tager på arbejde. Når jeg får fri, er her så varmt at jeg fortryder at have taget lange bukser på! I dag var det så varmt, at børnene ikke måtte lege udenfor, temperaturen svarer til en solskinsrig  sommerdag i Danmark! Det er fandeme lækkert!
Maden på skolen er i kinesernes øjne sikkert noget være skod mad, men det er noget vi rask væk betaler 30/40 kroner for i København, så på trods af, at jeg spiser ligeså meget som en 2-årig, så er det god mad jeg får. Jeg har aldrig set mig selv som en rice kinda gal, men det er som om risene her er 10 gange mere fråderen end i Danmark, så guess I am now!
Det er virkelig utroligt hvor lidt jeg får brugt min stemme her. Det er nærmest kun når Sarah er hjemme, at jeg får snakket. Ingen af lærerne i min klasse forstår engelsk, så dem snakker jeg ikke så meget med. Børnene fatter endnu mindre, så der benytter jeg mig mest af kropssprog og lyde. Jeg tror nærmest mit forbrug af ord, i løbet af en hel dag, kan tælles på én hånd (overdrivelse fremmer forståelsen)! Det er en smule surrealistisk for en pige som mig, der plejer at snakke en hel dag væk, men så jeg kan jeg jo prøve at udnytte stilheden til at lære at meditere.
Selvom jeg befinder mig på den anden side af kloden, er jeg stadig ligeså nørdet som jeg hele tiden har været og har derfor investeret i 3 simsspil til 15 kr. stykket. HAHA!

Love, Cleo

1 2 3 5 6 7 8 9

Leave a Reply

