Cneo? No, Cleo! .. Cneo?

I dag er første gang jeg har set regn i Kina og overraskende nok, gav det mig en følelse af glæde. Tror muligvis det er fordi, at jeg bilder mig selv ind, at regnen vil vaske noget af skidtet på gaderne væk og rense luften lidt. Næppe.
Det er en smule svært at vænne sig til hvor hurtigt råvarerne her bliver for gamle. Derhjemme, kan et salathoved sagtens holde en uge i køleskab, men pga. de ikke sprøjter deres grønsager i dette område, går tingene allerede i forrådnelse efter et par dage, så det er nærmest umuligt at købe stort ind, medmindre man ikke har noget imod fluer i køkkenet.
Thumber, har skiftet navn til Bunny og han er på kun 2 uger, vokset til det tredobbelte, jeg har seriøst aldrig set noget lignende! Han er ikke helt så tam, som da vi købte ham, men stadig fandens cute!
Kineserne har en smule svært ved at udtale L, så mit navn er gået fra Cleo til Cneo.. Cneo Lehmann Christensen, ja det mig! Mange af børnene her, har utrolig dårlige tænder, trods deres unge alder. En stor del af dem har sorte plamager på tænderne, og på nogle, er det så slemt at det nærmest ligner de er gået i forrådnelse. Tror muligvis det har noget at gøre med, at kineserne ‘for nyligt’ har opdaget sukker og derfor ikke helt kender til konsekvenserne af den søde substands.
Jeg kan forresten se ud på naboskolens track baner fra
klasseværelserne og lyden af trænernes fløjter får mig til at ryge helt tilbage til min tid som track stjerne i USA.. åh de søde minder!

Love, Cneo

11987654312

Leave a Reply

