All wifed up!

Det regnede i nat. Ikke som i Danmark, hvor lyden af regn kan virke beroligende nej. Det lød mest af alt som om der stod en og kastede vandballoner mod mit vindue hele natten. Og jeg som troede, at larmen ikke kunne blive værre. Men jeg tror måske jeg havde fat i noget af det rigtige i går mht. at regnen kunne vaske himlen ren, for i dag er første gang jeg har kunne ane himmel mens jeg har været her.
På det halve år jeg bare er gået hjemme, har jeg helt glemt hvor meget man værdsatte weekenden og hvor kort den egentlig er. Selvom det er noget af en omvæltning, at skulle starte lige på og hårdt i et fremmed land, må jeg ærligt indrømme, at jeg nyder at have indhold i livet. At være i gang med noget, finde noget mening med min tilværelse og føle, at nogen har brug for mig. Så kan det godt være, at jeg går og er træt hele tiden, men må man sige A, må man også sige B.
Det virker som om, at alle kinesere på min alder, enten har kærester eller er gift, så jeg er ked af at måtte skuffe nogen, men det bliver nok ikke denne omgang jeg finder mig en kinesisk flirt. Medmindre jeg skulle være så heldig at finde nålen i høstakken! Jeg snakkede med en pige der hedder Apple i dag, som har en dansk kæreste hun har mødt da han også var med Chinalink. Hun spurgte mig om jeg synes alle her ligner hinanden og jeg svarede ’til dels’. For ja, jeg kan da godt se forskel på folk, men hvis jeg skulle beskrive deres ydre hver især, ville de nok komme til at lyde meget ens. Hun fortalte mig, at hun havde samme oplevelse, da hun var i Danmark. Hun synes vi alle ligner hinanden, at vores hårfarve er ens og hun kunne ikke se hvem, der var smukke og hvem der var grimme. So there you have it, raceblindhed går begge veje!
Jeg har forresten fået forklaringen på hvorfor kinesere altid laver Peace tegnet, når de bliver fotograferet. Det har absolut intet med fred at gøre, men betyder ‘yeah’ (Y)! Så fik vi den opklaret.
Jeg er begyndt at dekorere min væg lidt, for at gøre mit værelse lidt mere personligt: min nedtælling til jeg skal se mine kære veninder Monique og Nanna igen, billeder fra en bytur, billede malet med fjer og et firkløver jeg tegnede for børnene i skolen i anledning af St. Patricks Day. Så send endelig billeder og tegninger som kan fylde min nøgne væg lidt ud!

Love, Cleo

151141312117109865342

Leave a Reply

