Sarah and the monkey gang

Jeg springer lige en uge tilbage i tiden til sidste weekend, hvor vi var på en 2 dages tur til Leshan, for at se verdens største Buddha og Emei Shan. Emei Shan er et 3 km højt bjerg, anses som ét af de 4 hellige bjerge i Kina og det siges, at hvis man går de 10.000 trappetrip, der er til toppen, vil man leve til at blive mindst 100 år. Det tager desværre 2 dage at gå fra bund til top, så vi snød og kørte det meste af vejen. Den første dag af turen, brugte vi på at se Buddhaen, som virkelig er stor ja. Om aftenen tog vi i teateret og så en kinesisk forestillingen om selve bjerget og dets historie. Denne forestilling havde simpelthen ALT! Sang, dans, akrobatik, komedie og jeg fik endelig set the Chinese Face Changing show, som er en mand, der går rundt med en maske som ændrer sig, super cool!
Dagen efter, tog vi op til toppen af Mount Emei, hvor der er en stor guldstatue. Selve bjerget var meget smukt, men det var først på vejen ned, at turen blev rigtig interessant. Rundt omkring på bjerget, lever der vilde aber, men eftersom så mange besøger det hver dag, er de vant til at være omkring mennesker og man kan derfor fodre dem og røre dem hvis man er heldig. Isabella havde allerede været der og hende og Esben har taget nogle super søde billeder, med aber der hopper rundt på skuldrene af dem. Så både Sarah og jeg glædede os mega meget. Aberne var ikke helt så venlige som forventet, så for mit vedkommende blev det ikke til andet end et par billeder. Pludselig blev jeg afbrudt af en skrigende pige. Jeg vendte mig om for at se hvor skriget kom fra, og fik øje på Sarah der panisk stod og rev sig i håret, hvor en abe hang fra. 2 andre aber var løbet hvæsende mod hende og begyndte at rive hende på benene. Sarah løb hen mod mig for at gemme sig, men aberne fulgte efter og på trods af min højde, lykkedes det den ene abe, nærmest at springe over mig for igen at hive fat i Sarahs hår.
Vi griner af det nu, men da det skete var det virkelig skræmmende og hun har dybe sår og blå mærker fra deres klør. Hun blev også nødt til at få en rabies vaccine og har nu udviklet en mindre frygt for vilde aber. Forståeligt!

Love Cleo

IMG_8534 copy IMG_8536 copy IMG_8567 copy IMG_8575 copy IMG_8615 copy IMG_8636 copy IMG_8637 copy IMG_8676 copy IMG_8682 copy IMG_8741 copy IMG_8751 copy IMG_8787 copy IMG_8849 copy IMG_8937 copy IMG_8956 copy IMG_8963 copy IMG_9005 copy IMG_9013 copy IMG_9048 copy IMG_9050 copy IMG_9070 copy IMG_9127 copy IMG_9152 copy IMG_9156 copy IMG_9179 copy IMG_9184 copy IMG_9216 copy IMG_9232 copy IMG_9250 copy IMG_9255 copy IMG_9265 copy IMG_9269 copy IMG_9286 copy IMG_9299 copy IMG_9331 copy IMG_9349 copy

 

Leave a Reply

