Xi’an

Vi har nu været i Xi’an i 3 dage, desværre driller min VPN stadig, hvilket gør det svært for mig at holde jer opdaterede.
Togturen fra Chengdu til Xi’an tog 16 timer, men var i sig selv en interessant oplevelse. Vi havde heldigvis reserveret senge, så vi kunne sove det meste af turen.
Vi tilbragte den første dag i Xi’an i The Muslim Quarter, som er en lille bydel hvor der bor en masse muslimske kinesere. Vi fik købt en masse småting på deres marked og er nærmest blevet pros til at prutte om priserne. Det er utroligt hvad de tror de kan slippe af sted med, men det er virkelig sjovt at se hvor langt man kan få priserne ned.
Dagen efter tog vi på et antik marked, hvor vi købte flere unødvendige nips ting. Jeg købte en lille sølv tepot, som jeg fik ned fra 600 til 100 RMB. Efter markedet, tog vi hen og så The Small Goose Pagoda
. Vores hostel, Warriors Youth Hostel, er udmærket, vi sover i en 10 mands dorm, hvilket egentlig ikke er så slemt som jeg havde forestillet mig. Det jo er begrænset hvor meget tid man tilbringer på værelset. Vi har fået mødt en masse spændende unge rejsende fra hele verden, som alle har hver deres historie at fortælle. Det er mega fedt at udveksle tips og erfaringer med dem.
De sidste to nætter, har vi været på danceclubs i Xi’an. Aldrig har jeg været på nogen klubber med så meget security. Man skal kropsvisiteres for at komme ind, og overalt står der politimænd.
I dag var vi henne og se The Terra-Cotta-Warriors, hvilket for mig var en rimelig stor oplevelse, men desværre er vejret så varmt, at det næsten er uudholdeligt at bevæge sig udenfor. I dag var temperaturen oppe og ramme de 40 grader og luftfugtigheden gør at man konstant går rundt med et glinsende lag sved. PUHA!
I morgen er vores sidste dag i Xi’an, før turen går mod Beijing. Vi ville egentlig besøge et bjerg, men pga. varmen, tror jeg vi dropper det og cykler rundt om bymuren i stedet. Kommunikationen her er desuden 100 gange lettere end i Wenjiang. De er så vant til turister, at en stor del af befolkningen kender til engelsk.

Love Cleo

IMG_0548 copyIMG_0558 copyIMG_0588 copyIMG_0606 copyIMG_0609 copyIMG_0635 copyIMG_0637 copyIMG_0645 copyIMG_0662 copyIMG_0667 copyIMG_0681 copyIMG_0688 copyIMG_0695 copyIMG_0723 copyIMG_0725 copyIMG_0727 copyIMG_0762 copyIMG_0782 copyIMG_0798 copyIMG_0852 copyIMG_0838 copyIMG_0888 copyIMG_0897 copyIMG_0900 copyIMG_0926 copyIMG_0974 copyIMG_0942 copyIMG_0982 copy

2 thoughts on “Xi’an

Leave a Reply

